Trends van morgen, kansen van nu.

“Mocht er iemand gekomen zijn met het idee de laatste trends te horen op modegebied dan moet ik diegene helaas teleurstellen.” Zo startte NON-lid Natasha IoppiDe Creactivator – het TrendEvent van Het NON, afgelopen woensdag 14 november. Natasha helpt ondernemers creatief te ondernemen. En creativiteit heb je als moderne ondernemer nodig, want behoeftes van mensen – en dus ook van jouw klanten – veranderen in een razend tempo. En je kunt je maar beter voorbereiden, want de trends van morgen zijn de kansen van nu.

Bied jij een belevenis om nooit te vergeten?

Dus geen tips over de nieuwste lipsticks, de lengte van je rok of de schouderwijdte van je colbertjasje. Wat dan wel? De trends op het gebied van het gebruik van algoritme, experience marketing en planeetvriendelijke ontwikkelingen als reduce, re-use en repare passeerden de revue. Wat dacht je van een button op je koelkast die je alleen maar hoeft in te drukken als je bier op is? Een volle krat wordt vanzelf thuisbezorgd. En er is al een website waar je je hele kledingkast kunt invoeren waarna je dagelijks een voorstel krijgt wat je die dag aan kunt trekken (hè. gelukkig toch een modetip!) . Zo hoef je dus nooit meer na te denken over wat je die dag weer aan moet. Want gemak dient de mens. Het tijdschrift Linda organiseert het jaarlijkse Lindafestival met als doel de lezer een belevenis te geven om nooit meer te vergeten. Wel met de bedoeling dat de deelnemers ook volgende maand weer het tijdschrift kopen. En heb je wel eens van Mud Jeans gehoord? Het Nederlandse kledingmerk schijnt al een tijd te bestaan en biedt betaalbare biologische en fairtrade kleding die je kan leasen. Duurzamer kan het niet.

Hoe bind en boei jij je klant?

Maar hoe kan jij als ondernemer de nieuwste trends inzetten in je bedrijf zonder ‘als een kip zonder kop’ overal in mee te gaan? Natasha geeft voorbeelden en inspiratie. Onderzoek welke data je tot je beschikking hebt en vraag je af hoe je je merk persoonlijk kunt maken; hoe uniek is je klant en hoe uniek ben jij. En geef een experience mee. Bedenk hoe je invloed kunt uitoefenen op de stemming van de klant. En kijk eens hoe anderen dit doen. Zo organiseert bijvoorbeeld het Metropolitan Museum of Art in NY een Workout Tour: een workout en rondleiding tegelijkertijd langs de topstukken van het museum. De tour is altijd volgeboekt en trekt een nieuwe doelgroep. Vanuit de deelnemers komt ook inspiratie. Zo vertelt iemand van een reisorganisatie dat zij werken met influencers. In de vakantiebranche zijn dikke magazines overbodig geworden. Bloggers en vloggers maken uit waar mensen hun volgende vakantie naartoe boeken. Een trend die mij als tekstschrijver van blogs aanspreekt, omdat ik erin geloof dat je je klanten kunt binden en boeien of zelf trendsetter kunt worden door te schrijven over jouw expertise en ervaringen.

Practise what you preach

Natasha organiseerde dit event in sfeer van haar presentatie. De experience begon met een persoonlijke ontvangst door Natasha en bestuursleden van het NON. Een kopje thee of kofiie werd geserveerd door het altijd glimlachende personeel van het Zakenstation, gevolgd door een boeiende presentatie met inspirerende voorbeelden en een gezellige borrel toe. De dag erop ontving ik een persoonlijke mail van Natasha met tips hoe ik nu al creatief kan ondernemen en hoe zij daar eventueel bij kan helpen. Daar kan ik mee aan de slag, want de trends van morgen zijn de kansen van nu!

Wil je meer weten over trends en hoe jij ze creatief en praktisch kunt toepassen in jouw bedrijf? Bel, mail of app dan met Natasha voor een afspraak.

 

Margreet Hoek

Teksthoek

Secretariaat het NON
p/a Omring 16
1702 NA Heerhugowaard
Tel. (06) 21 84 22 89
info@hetnon.nl

bankRabobank – (Hoofdsponsor)
Postbus 133
1800 AC Alkmaar
Tel. (072) 567 45 00
www.rabobank.nl